Drahá kabelka
Marta si pri prezeraní internetu všimla reklamu na super lacné kabelky. Klikla na reklamný banner a dostala sa na stránku internetového obchodu. Ceny boli naozaj výhodné. Marta vložila do košíka dve kabelky a zvolila možnosť zaplatiť nákup platobnou kartou vopred. Chcela sa tak vyhnúť poplatku za platbu na dobierku. V ďalších dňoch čakala, kedy jej kuriér privezie balík. Tovar však stále nechodil. Po čase Marta napísala e-mail predajcovi, nikto jej však neodpovedal. Zverila sa Milanovi, ktorý vyhľadal na internete skúsenosti iných zákazníkov. Zistili, že Marta nie je jediná, kto po zaplatení v tomto e-shope márne čakal na tovar.
Ako mala podľa vás Marta postupovať pri nákupe?
Marta urobila chybu, že si vopred nepozrela recenzie od iných zákazníkov. Z nich by sa dozvedela, že zákazníci tovar síce zaplatia, ale zásielky neprichádzajú. Ako sme si už povedali v kapitole o nakupovaní cez internete Je to bezpečné?, pri prvom nákupe z neznámeho e-shopu je vhodné zvoliť doručenie na dobierku - platbu až pri prevzatí zásielky. Ak tovar nepríde, nič neplatíme.
Môže to znieť ako paradox, ale keď už príde k nejakému problému (napr. sa výrobok ukáže byť nefunkčný a predajca na našu reklamáciu nereaguje), potom je lepšie, keď platba prebehla kartou, nie v hotovosti. Vtedy totiž môže reklamáciu pomôcť vyriešiť naša banka.
Ako sa mohla Marta vyhnúť tomu, že prišla o peniaze?
- pozrieť si recenzie obchodu, skúsenosti iných zákazníkov
- zvoliť aspoň pri prvom nákupe platbu na dobierku (až pri prevzatí tovaru)
Prečítajte si viac: